Audiobedekr byl pořízen za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Podolský most je dlouhý 510 metrů, široký pouhých 8,5 metru, povrch vozovky se nachází ve výšce zhruba 60 metrů nad hladinou Vltavy. Samotná vozovka zabírá 6,5 metru – zbytek šíře jsou chodníky. Na obou koncích se nachází parkoviště a na levém břehu je navíc upravená vyhlídka, ze které je nádherný výhled na řeku Vltavu. Podolský most postavený v letech 1939 – 1943 nahradil starý řetězový empírový most, který v těchto místech stál od roku 1848. Ve své době šlo o jedinou podobnou stavbu v Čechách a rarita to byla i v evropském měřítku. Tento řetězový most byl pak před napuštěním Orlické přehrady v roce 1960 demontován a znovu sestaven na řece Lužnici, nedaleko obce Stádlec, kde je v provozu dodnes jako unikátní technická památka. V době svého vzniku patřil Podolský most díky 150 metrů dlouhému oblouku k největším mostům v Evropě a pro zvláštní vznosnost a lehkost byl nazýván „branou do nebe“. Ocenění se mu dostalo na předválečné výstavě v Paříži, kde jeho návrh získal zlatou medaili a titul „Krásný evropský most“. Úspěšný byl také na výstavě v Belgii. Za války jej chtěli nacisté vyhodit do povětří – naštěstí se jim to nepodařilo a most zůstal uchráněn. Za války rovněž tvořil strategický dopravní bod – od dubna 1945 tudy ustupovala německá vojska do amerického zajetí. V květnu 1945 zde na sovětská vojska vyčkávaly americké jednotky, protože oba břehy Vltavy byly předem smluvenou demarkační linií mezi americkou a sovětskou částí osvobozované republiky. V roce 2000 zde byla k této události odhalena pamětní deska. https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2233030-podolsky-most-spojuje-brehy-vltav